Що потрібно враховувати, пересуваючись на авто у спеку
Спека погано переносить і автомобіль та його власник. У машини вигоряють пластикові елементи, перегрівається двигун і навіть можуть відмовити гальма. Духота піднімається тиск у водія, порушується процес теплообміну, виникає сонливість. Щоб скоротити негативні наслідки впливу високих температур, слід дотримуватись певних правил.
Автомобіль слід правильно паркувати, бажано ставити машину в тінь. Але якщо такого місця знайти не вдалося, вберегти автомобіль від перегріву допоможе світлозахисний екран, чохол для кермового колеса. У спекотний день не бажано перебувати за кермом довго, при перших нездужаннях потрібно зупинитися, охолодити салон, пройтися пішки. Продовжувати рух у такому стані ризиковано.
Салон авто потрібно охолодити перед поїздкою. У кожному сучасному автомобілі є кондиціонер. Перед тим, як сісти в нагрітий салон, необхідно провітрити його, відкривши двері та вікна, після чого включити кондиціонер. Таким чином, можна уникнути утворення тріщин у ущільнювачах скла. У машині має бути не більше 5 градусів прохолодніше, ніж на вулиці.
- У спеку багато рідини потрібно водієві, так і машині. У спеку водій та його пасажири повинні пити більше води, це може бути звичайна вода, зелений чай чи морс.
- Брудний кузов нагрівається швидше, тому його доведеться частіше мити, але робити це краще рано-вранці або ввечері.
- Під дією спеки рідина з акумулятора випаровуватиметься швидше. Слід слідкувати за станом електроліту.
Охолодна рідина в спеку перегрівається, з-під капота може піти пара. Не варто поспішати відкривати його, оскільки виникає ризик отримати опік. Відкрити капот буде безпечніше за 10 хвилин після зупинки. У такому стані машину залишають на півгодини, щоби рідина повністю вижила. Потім бачок доливають необхідну кількість води або охолоджуючої рідини. Для проведення процедури краще одягнути рукавички. Під час поїздки слід стежити за температурою антифризу, якщо вона наближається до червоної зони, потрібно відчинити вікна, система охолодження отримає додаткове обдування. Слід також слідкувати за температурою двигуна.
У спеку асфальт покривається невидимим оком маслянистою рідиною, дорожнє покриття стає слизьким, гальмівний шлях збільшується. Тому від швидкісних поїздок у літню спеку краще відмовитись. До того ж, водій ризикує бути засліпленим блиском сонця від зустрічних авто, а це створить додатковий ризик аварійної ситуації.
Перед настанням літньої спеки слід перевірити гальмівну рідину. Температура кипіння має відповідати рекомендованим виробникам параметрам. Згодом рідина втрачає свої властивості, а від неї залежить надійна робота гальмівної системи. Водій повинен уникати різких гальмування, щоб не перегрівалися колодки. Інакше вони менш ефективно стикатимуться з гальмівним диском.
Паливо в бак не потрібно наливати під зав'язку, у спеку воно розширюється і може вилитися через горловину, з'являється ризик займання та інші проблеми.
Нарешті, дуже важливо контролювати тиск у шинах, щоб не допустити розриву покришки в спеку. Слід пам'ятати, що знижений тиск спричинить підвищене нагрівання гуми. Регулювати тиск слід тільки в шинах, що охолонули.